1 maj

Maj är här och så även värmen. Äntligen! Nu håller vi tummarna för att den är här för att stanna också, även om pollenallergikern i mig inte egentligen är ett fan av våren. Fördelen med att jag inte ammar längre är ju att jag faktiskt kan proppa i mig allergitabletter, vet inte hur jag skulle överlevt på enbart lokal behandling. Nässpray och ögondroppar brukar bara hjälpa mig för stunden. 


Hoppas ni haft en härlig start på maj månad? Vi har varit ute mer eller mindre hela dagen i det härliga vädret. Jag och Selma tog oss en powerwalk på förmiddagen och det var läge att kasta in både min jacka och vagnens topplock i varukorgen under vagnen. Vi har kvar åkpåsens botten eftersom den är mjuk och mysig att ligga på, men sedan några dagar tillbaka har det tunnare locket fått göra vinterlocket sällskap i walk in closeten. 
Det har även blivit lunch på altanen och en sväng till Sundbyholm där vi strosade runt och åt årets första glass. Klarblå himmel, barnvagnspromenad och mjukglass är ganska svårslaget måste jag säga.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress