Veckostädning - alltid på torsdagar

Jag har kommit fram till att torsdagar är den bästa dagen att veckostäda. Varför? För att det då är rent, fräscht och fint lagom till fredagen och den kommande helgen. Får man exempelvis gäster under helgen så är det redan förberett och bara lite småpiff att göra. Ruggigt bra, tycker jag! 


Så städning är alltså vad min torsdag har bestått av. Jag och Rut (vår nya robotdammsugare, hon förtjänar nästan en presentation i ett separat inlägg...) har teamat upp och under tiden hon har dammsugit hela huset så har jag städat badrummen, dammat och tagit rätt på både tvätt och disk. Easy peasy! Golven våttorkade jag tidigare i veckan, så nu känner jag mig nöjd. Tänkte slänga in ett par maskiner tvätt under dagen också, men sedan tar jag ledigt. En promenad nu och sedan kommer Ronja över på fika efter jobbet. Det gäller att planera in lite saker nu så att jag inte ruttnar bort här. BF+1 and still counting.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress