Vecka 40 & BF

Då har det blivit dags att summera gravidvecka 40! Mars månad är äntligen här och idag har vi beräknat förlossningsdatum. Bebisen lyser dock med sin frånvaro, men nu vet vi i alla fall att det är max två veckor kvar. Det känns nästan lite vemodigt på något sätt, samtidigt som jag längtar ihjäl mig. Barnvagnen står till och med redo i hallen eftersom vi rensade ur bebisens blivande rum i helgen. Självklart hoppades jag lite att hon skulle vilja komma ut någon vecka eller åtminstone några dagar tidigare, men någonstans innerst inne har jag varit inställd på övertid så det känns ändå okej än så länge. Allt jag velat göra eller ordna innan ankomst är avbockat, så nu är det bara att vänta. Ladda, vila och vänta.


Vecka 40 då? Bebisen är ca 51 cm lång och väger såhär i slutet av veckan ungefär 3.56 kg. Nästan allt fosterfett är borta och barnet är fullt utvecklat och redo för att lämna livmodern.

Själv har jag mått fortsatt bra även denna vecka. Tränat på som tidigare på gymmet och gått mina promenader när vädret tillåtit. Sammandragningarna kommer och går, och fogarna i bäckenet gör rejält ont om jag suttit still en stund. Annars kan jag inte klaga. Jag älskar att vara gravid så jag ska verkligen njuta in i det sista nu!❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress