Tiden på BB

Först och främst så måste jag tacka för all fin respons från alla som hört av sig med kommentarer angående min förlossningsberättelse!❤


Som en liten uppföljning tänkte jag berätta lite om våra dygn på BB. Vi älskade att vara där och hade egentligen kunnat tänkt oss att stanna en dag till, men samtidigt var det skönt att komma hem. Personalen var verkligen helt underbar och det kändes så himla tryggt att de kom och kollade till oss med jämna mellanrum och att ha knappen att trycka på om det var något vi undrade över eller behövde. Både jag och Selma blev så fantastiskt bra omhändertagna! Jag vet att det ser olika ut i olika städer, men här fick vi ett eget rum med extrasäng för Jimmy.

Vi anlände ju till BB på tisdag förmiddag och blev utskrivna efter hörseltest och PKU-testerna på torsdag eftermiddag. Vi trivdes som sagt jättebra, men det blev till slut lite långtråkigt att bara hänga i rummet och dagrummet (som för övrigt hade världshistoriens stenhårdaste soffa, riktigt genomtänkt på en avdelning där nyförlösta kvinnor vistas hehe) och när vi fick höra att det var folk på förlossningen som väntade på att få komma upp så kände vi att vi ville ge plats för dem och åka hem till vårt istället. Man saknade personalen och maten som faktiskt var galet god de första dagarna hemma, för att inte tala om hur bekvämt det var att bara gå ut och hämta något ät- eller drickbart när man var sugen, annars var det underbart att komma hem till sin egen säng. Jag fick med mig Xylocain hem för mina stygn och köpte värktabletter och förlossningsbindor på Apoteket, så jag klarade mig bra även hemma. Selma också för den delen, och redan på lördagen var det dags för återbesök för att kolla hennes vikt.

Summa summarum så rekommenderar jag verkligen alla nyblivna föräldrar att stanna på BB och njuta av bubblan. Vi tyckte att det var guld värt att få landa lite och ha kunniga människor till hands vid behov!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress