BVC-besök
Förra veckan hade vi hembesök från BVC och idag har vi varit på vårt första riktiga besök där. Sjusovaren Selma höll på att försova sig, så jag fick lov att väcka henne efter att ha ätit frukost och gjort mig själv klar. Ny blöja, på med kläder och en snabb amning innan vi skulle åka bara. Det var dock den lilla detaljen att saker inte går riktigt så smidigt med en tvåveckors bebis. Självklart skulle hon slå till på sin maffigaste kräkning hittills, just som jag skulle till att ta på overallen. Bara att byta hennes kläder och hoppas att vi skulle hinna i tid ändå, vilket vi gjorde.
 
Väl där blev det vägning och mätning. Skruttan har dessvärre fortfarande inte vänt i vikt, men däremot växt till sig på längden. 55 cm mäter hon nu, vilket får mig att anta att hennes första mätning efter förlossningen bör ha stämt bäst. Då fick vi 53 cm, men vid ommätningen (pga att vågen strulat) mättes hon till 51 cm. 4 cm på 2 veckor känns lite väl mycket... 
 
Vår BVC-premiär avslutades med att vi kissade ner hela golvet under färden från vågen till skötbordet där kläderna väntade. Klart man passar på att kissa i det fria när man för en gångs skull är blöjfri liksom! Ingen dålig pöl vill jag lova. Mamman hade ninjareflexer och lyckades undvika det mesta, förutom en liten dusch av ena skon.
Note to self: packa ner ett ombyte till dig själv i skötväskan framöver. Ifall att.
 
Man blir SÅ trött av BVC-besök. Så trött att man inte ens märker att man är hemma, upplockad ur babyskyddet och fått overallen avtagen!😊
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress