Power och en skopa motivation

Förra veckan blev en både bra och dålig träningsvecka. Dålig för att jag rent utsagt var lat. Förutom den obligatoriska mammaträningen på tisdagen så blev det inte ett enda Mammamage-pass och vardagsmotionen var inte direkt på topp. Bra för att jag fick till den där första efterlängtade löprundan och faktiskt även pallrade mig iväg på första gruppträningspasset postpartum. Det är lite knivigt det där med gruppträning eftersom det ofta är mycket hopp, plankan, burpees osv och det känner jag mig inte redo för än. Eller rättare sagt så vågar jag inte, ifall att. Ställde mig i alla fall i kö för söndagskvällens Power (skivstångspass) och fick faktiskt en plats till slut. Jag struntade lite i tempot och fokuserade på lätta vikter så att jag orkade hålla aktiveringen i bålen genom hela passet. Det gick SÅ bra. Hello träningsvärk! 


För mig är det som att studsa runt i en motivationsbubbla just nu. Löpningen är på gång, utvalda gruppträningspass är aktuella igen och jag är så peppad. Sedan att jag har ett nytt set träningskläder som ska invigas nu i veckan gör det ju inte ett dugg sämre. Ytligt kanske, men att köpa ny träningsoutfit fungerar alltid som morot om motivationen dippar.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress