Mål och delmål

44 dagar till Tjejmilen nu hörni! Jag har väl i ärlighetens namn inte satsat helhjärtat på löpningen den senaste veckan eftersom vi grejat med altanen, men häromdagen fick jag lite ny pepp i och med att jag blev tillfrågad om (och bestämde mig för) att springa ett lopp tillsammans med CRfitness i början av augusti. Tiden är alltså knapp, men loppet är bara 5 km. Jag tror faktiskt att jag fixar det utan större problem, men jag vill hinna springa några pass innan dess och i och med att jag nu fick ett träningsprogram att följa blev allt genast lite mer utmanande. Kanske, kanske att jag skulle kunna lyckas springa femman på under halvtimmen? Hoppas kan man alltid. Delmål är förresten ett hett tips för att behålla motivationen. Tycker ibland att man kan tappa det lite på vägen om man har ett större utmanande mål framför sig, men sätter man delmål på vägen dit får man chansen att känna sig lite bra under tiden. Som nu när mitt stora mål är att springa milen i september, så är 5 km i augusti ett perfekt delmål för mig. Loppet heter förresten Eskilstuna by night, och är precis som det låter ett kvällslopp.


Tänkte ge mig ut på pass 1 i träningsprogrammet nu, vilket är intervaller i backe. Tur att vi har gott om just backar här i Skogstorp. Resten av dagen ska dock ägnas åt min J, som fyller år. Hipp hipp hurra!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress