Vecka 35

Imorgon kliver vi in i vecka 36, så det är högtid för en uppdatering av veckan som gått. Swish har det bara sagt! Hänger knappt med själv. 


Bebisen är vid det här laget ungefär 44 cm och väger ca 2.56 kg. Det centrala nervsystemet är snart klart och matsmältningsapparaten är nästan färdigutvecklat. Bebisen fortsätter att lägga på sig vikt och fyller nu ut hela livmodern.

Ja, magen växer så det knakar i alla fall. Ibland när kag går förbi en spegel så måste jag backa tillbaka och titta en gång till. Man vänjer sig aldrig vid den där kulan, även om jag känner redan nu att jag kommer att sakna den sedan. Jag mår fortfarande prima, men blir sjukt mätt när jag äter. På gränsen till illamående-mätt. Antar att det är så pass trångt nu att det helt enkelt inte får plats så mycket i stackars magsäcken. Små portioner, men ofta är grejen. Jag har i alla fall fortfarande inte ont någonstans, men däremot fick jag kliva av efter halva måndagens spinningpass eftersom jag fick som ett tryck över nedre delen av magen. Det släppte så snart jag kom ut och rätade på mig och fick ner pulsen. Det har även kommit en lite molande värk då och då, som svag mensvärk, mestadels när jag rör mig och böjer mig mycket. Misstänker sammandragningar, men det är inte helt lätt att veta när man inte haft det innan. Vi ska träffa barnmorskan nästa vecka, så vi får se då.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress