Vecka 33

 

Kulan växer så det knakar och såhär i slutet av vecka 33 börjar jag faktiskt känna mig riktigt stor och otymplig. Jag mår dock fortfarande prima och jag njuter verkligen av att vara gravid, särskilt nu när det börjar bli dags för slutspurt. Jag vet att alla inte har lyxen att må bra, så jag är tacksam. 

 
Bebisen är nu runt 40 cm lång och väger ungefär 2.15 kg. Hjärnan växer snabbt och huvudet ökar i storlek. Barnet kan nu uppfatta ljus och mörker, t.ex om det är dag eller natt. Det sprattlar också för fullt därinne, oavsett tid på dagen. Det märks lite extra tydligt nu när jag inte jobbar längre, tidigare har hon antagligen sovit mycket på dagarna när jag rört mig. Jag trodde att hon kanske skulle vaggas till sömns under dagens träningspass, men icke. Istället tog vi sats och vred oss runt så att jag nästan höll på att kissa på mig där jag gick på löpbandet. Det gick som tur var bra och jag kunde gå klart mina 30 minuter. De där urtråkiga knipövningarna som jag gör varje morgon kanske ger lite resultat i alla fall... :)
 
Ett typiskt träningspas för mig för tillfället är kort men intensivt. Antingen kör jag enbart cardio, och då blir det vanligtvis 30 minuter rask promenad (önskar att jag kunde skriva powerwalk, men vaggandet går tyvärr inte så snabbt!) följt av 15-30 minuter på crosstrainer. Annars promenerar jag först 30 minuter som uppvärmning, och följer upp med ca 15 minuter styrketräning (ben, axlar+bröst eller armar+rygg). Detta varvas med 1-2 spinningpass i veckan. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress