Korvgrillning i minusgrader

Mannen har tjatat om att damma av grillen i flera veckor, så idag fick vi (läs han) tummen ur och slog till på att grilla korv till lunch. Är det bara jag eller smakar grillad korv med bröd lite extra bra när det är kallt ute? Jag tycker det i alla fall. Dessutom himla mysigt att värma sig vid grillen medan andedräkten skapar stora rökmoln i den friska, iskalla luften. Hoppas hinna med fler sådana luncher innan vintern är över. Jag saknar dock att kunna promenera, så just gatorna får gärna bli snö och isfria för min del... Som det är nu vågar jag mig inte ut med risk för att halka. Det hände tidigare i veckan nämligen. Smack sa det och så låg jag där, mitt i gatan.  Som tur var så ramlade jag bakåt och hann ta emot mig med händerna och landade lite snett på rumpan. Började grina av chocken och rädslan ändå, men vi klarade oss bra, jag och bebis, och mannen fick dra upp mig. Inget promenadväder för oss preggos nu alltså, tyvärr!

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress