Hello semmelsäsong!

Semmelsäsongen är här och ingen är lyckligare än jag. En bra semla kan ju vara det bästa som finns. Gärna med extra mandelmassa. Och vet ni vad det bästa är just det här året? Att jag kan trycka i mig två på raken utan att någon ifrågasätter det. Jag äter ju för två. 


Årets första semla blev dock inte en vanlig traditionell, utan en chokladsemla med vaniljkräm. Coop hade en massa bra alternativ för den som inte är ett fan av mandelmassa, bland annat då denna, men även blåbärssemla med vaniljkräm och vanlig vaniljsemla. Jag föredrar definitivt en klassisk semla, alternativt en wrapsemla, men chokladsemlan var faktiskt en stark kandidat och det blir garanterat fler av den innan säsongen är över.

Imorgon ska jag testa Janelings nutellasemla. Mycket spännande!

Chokladgrädde och vaniljkräm, en kombo som fungerar fint! Finns på Stora Coop Eskilstuna.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress