Hallonbladste

Vecka 35 är här och det innebär att jag får börja dricka hallonbladste. Det finns att köpa i hälsokostbutiker och sägs förbereda kroppen inför förlossningen, samt bidra till bättre återhämtning med mindre blödning under och efter förlossning. Det ska alltså inte på något sätt sätta igång förlossningen, men eftersom det förbereder kroppen rekommenderas man inte dricka det tidigare än vecka 35 på grund av risken att det startar. Teet innehåller även en hel del vitaminer och mineraler som är bra för både mamma och bebis. 1-2 koppar per dag rekommenderas till att börja med, för att sedan öka successivt.


Jag vet inte riktigt hur mycket man ska tro på sådant här, men det är det mest kända naturläkemedlet som används vid graviditet och jag tänker att det är ju bara te så det kan knappast skada. Jag gillar ju te och detta var faktiskt godare än jag förväntat mig, så varför inte?


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress