BB-väskan

Den berömda BB-väskan är äntligen packad! Vi har även installerat basen till babyskyddet i bilen, så även den biten är färdig. Så himla skönt. Om något skulle dra igång så är det bara oss själva, id-handlingar, iPhones samt väskan och själva babyskyddet att slita med sig i farten och hoppa in i bilen (även om jag inte tror att det kommer hända varken så snart eller så snabbt). Faktiskt bara 30 dagar till beräknad förlossning idag, så det är skönt att vara förberedd. Vi har varit på första av två föräldragruppstillfällen idag dessutom, så jag känner mig laddad. 


BB-väskan då... Vad stoppar man i den? Gravidappen har en bra guide som jag utgått från och sedan lyssnat på tips från vänner. Följande finns nu i vår väska:



När det gäller kläder till oss och bebis har jag ingen aning om hur mycket som behövs, men har packat efter rekommendationer. Hellre något plagg för mycket än för lite, men skulle det ändå saknas något så får väl Jimmy åka hem och hämta. Det enda som inte packats ännu är dextrosol, som jag fått tips om. Annars är allt med och systemkameran är preppad med fulladdat batteri och även ett extrabatteri, just in case.

Bebisens kläder är i storlek 50/56 och jag har valt könsneutrala plagg. Man vet ju aldrig...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress