2017 - årets planer

Jag har aldrig riktigt fastnat för kalenderfunktionen i iPhone. Jag gillar att bläddra i en äkta kalender och översikten man får då, vecka för vecka. I luren måste man ju klicka in på varje dag för att se aktiviteten man lagt in. No thanks! Jag tog mig därför i kragen och inhandlade en almanacka för år 2017 idag när jag var på Tuna Park för att handla en del saker till BB-väskan (som ska packas i veckan). Lite roligt att sitta och fylla i planer och möten. Perfekt för mig som numera drar runt här hemma, så att jag har koll på alla barnmorskebesök, tider för föräldragrupper och inbokade planer med vänner och bekanta. Dagarna flyter lätt ihop när man inte jobbar har jag märkt.


En annan sak som jag har som vana är att fylla i genomförda träningspass. Förra året hade jag en renodlad träningskalender (finns att köpa på Akademibokhandeln bl.a.), då mest för att hålla koll på träningen inför alla olika lopp. Tips för dig som har ett mål med träningen, men även roligt att i efterhand kunna titta tillbaka och bli lite stolt över det man gjort.

Planer för år 2017? Först och främst att få barn då. Sedan får vi ta det lite därifrån, och därför har vi inga resor eller annat inbokat alls. Nu när vi bor i hus så känns inte behovet av en utlandssemester på sommaren lika stort, men jag hoppas att vi kommer iväg på någon liten resa inom Sveriges gränser åtminstone. Kanske västkusten, Öland eller Gotland. Vi får se hur vi landar i bebislivet och vad som känns aktuellt där och då. En vinterresa framåt slutet av året lockar däremot desto mer kan jag säga. Något att se fram emot nu i vår är förresten min 25-årspresent, att bada med delfinerna på Kolmården. Gud vad jag längtar!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress