Vecka 38

Swish sa det och så var även vecka 38 förbi! Idag står det 14 dagar kvar till BF och 95% av graviditeten avklarad i gravidappen (PregLife). TVÅ VECKOR?! 


I vecka 38 är bebisen ungefär 48 cm lång och väger nu i slutet av veckan ca 3.17 kg. Vecka 38 innebär också att graviditeten räknas som fullgången och bebisens alla inre organ är färdigbildade, så nu ökar den mest bara i vikt.

Veckan har flutit på som tidigare tycker jag. Självklart blir det tyngre ju större vi blir, men jag upplever ändå inte att det är direkt jobbigt. Dock så kom de första riktiga förvärkarna i måndags, en kraftig och ihållande smärta i nedre delen av magen, nästan som mensvärk fast tusen gånger värre och jag trodde nästan att det skulle bli en alla hjärtans dag-bebis där ett tag. Icke sa nicke, för sedan dess har det varit lugnt igen. Lite känningar i fogarna i bäckenet när jag promenerar längre sträckor, men det är ju inte konstigt med tanke på tyngden. Till och med gravidkläderna, och då framförallt byxorna, börjar sitta rejält tajt så jag har ständigt en rand tvärs över magen. På fredag har vi "besiktning" hos barnmorskan igen, vilket jag ser fram emot.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress