Vänskapsknuten

Ser ni vad jag ser? Vänskapsknuten är nyputsad och jag blir lika fascinerad över hur fin den är varje gång det händer. Jag har skämts ett tag över att jag gömt undan den i sovrummet då den sett så gräslig ut, men nu i veckan fick jag tummen ur och tog tag i putsningen. Ni som hängt med här ett tag vet att det är ett flertimmarsjobb förknippat med både svett och svordomar, MEN inte denna gång. För det första så var jag smart nog att dela upp silvret på två dagar, så jag körde min Klong Gloria och småljustakarna från Svenskt Tenn ena dagen och sedan Vänskapsknuten dagen efter. Lite mer överkomligt då. Sedan testade jag en ny metod på knuten, så här kommer mitt tips för att underlätta putsningen för den som tycker att det är lika jobbigt och tråkigt som jag: ta ett ben i taget. Putsmedlet (jag kör Häxans silverputs) fungerar ju så att man skakar flaskan, smörjer på med en mjuk trasa och sedan väntar tills det torkat innan man putsar blankt med en mjuk trasa. Exakt så har jag alltid gjort, det är bara det att medlet då hinner torka in så pass att man får gno sig gul och blå för att få den fin. Nu tog jag ett ben och putsade fint innan jag gick över till nästa osv, vilket gick så himla mycket enklare. 40 minuter och inte en enda svordom! Och åh så fin den blev!❤


Ännu en sak på min "to do innan bebis-lista" avbockad, check!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress