Träning i vecka 40

Då tar vi klivet in i gravidvecka 40 och det är förhoppningsvis också den sista. Om vi inte går in på övertid förstås, vilket jag medvetet har ställt in mig på för att slippa bli besviken. Jag har fått gissningar på allt från imorgon till 6 mars, så det ska bli spännande att se om någon lyckats gissa rätt eller om det blir ett helt annat datum.


Att sitta stilla är ju inte riktigt min melodi, så jag passade på att åka med mamma till gymmet en sväng idag. Perfekt för mig att köra lite blandat under tiden hennes PT-pass pågick. Det blev 30 minuter på crosstrainern, en liten mix av övningar för ben, rygg, axlar och armar, samt 15 minuter promenad på löpbandet innan stretch. Väldigt skönt att få röra på mig litegrann nu när vintervädret slog till och gjorde vägarna hala och isiga igen. Jag har förresten också valt att frysa mitt gymkort i två månader från och med dagen för BF, så jag vill gärna passa på att hinna träna lite innan dess. Antagligen kommer jag att sakna ihjäl mig, men under två månader ska jag nog kunna sysselsätta mig med promenader, hemmaträning och att få igång magmusklerna igen. Hoppas jag.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress