Skötbordet

Jag tog tag i tvättstugan redan igår och är väldigt nöjd med resultatet. Skötbädden från Rätt start köpte vi till pangpris på Babyproffsens babykväll i höstas och den blev hur bra som helst på bänken bredvid hon. Himla skönt att ha tillgång till vatten i anslutning till skötbordet. En liten förvaringslåda för alla krämer, nagelkit, febertermometer etc hittade vi på Ikea och jag gillar att den har lock så att inte sakerna blir så dammiga. Skåpen är också rensade och organiserade nu (jag borde tagit en före-bild för det var verkligen kaos), så påfyllning av blöjor, amningskupor och annat har fått ta plats på översta hyllan där det är lättåtkomligt. Badbaljan får samsas med tvättkorgen uppepå torktumlaren när den inte används.


På sikt vill jag maximera förvaringsmöjligheterna i rummet med hjälp av Elfas hyllsystem på väggen ovanför. I nuläget är det helt tomt ända upp till taket, så jag tror att det blir kanon med lite smarta hyllor att ställa saker på där, och dessutom skulle vi då kunna hänga upp någon fin mobil för bebis att kika på vid blöjbytena. Det får bli ett projekt att ta tag i framåt våren!


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress