Preggopromenad

Jag som var så glad över barmark och plusgrader blev inte direkt överlycklig över att snö och minusgrader gjorde comeback. Efter några veckors paus kom jag ju äntligen igång med mina dagliga promenader igen, så jag ville nästan gråta en skvätt när jag vaknade på morgonen och såg snön falla häromdagen. Men, med rejäla kängor vågade jag mig ändå ut en liten sväng idag och det gick faktiskt bra. Snabb är man inte med magen i vädret oavsett, och nu blev det ytterligare lite långsammare med rädslan för att halka inblandad, men vad gör väl det? Frisk luft, dagsljus och lite motion är aldrig fel. Min enda fundering är hur lång tid det dröjer innan någon granne ringer psyk?? Jag går nämligen mer eller mindre i cirklar. Med risk för att bli akut kissnödig helt plötsligt (eller eventuella sammandragningar) så vågar jag mig max någon kilometer hemifrån. Med andra ord så blir det några varv fram och tillbaka på samma gator under en promenad.😉

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress