Fina presenter och faderskapsintyg

Jag är fortfarande så himla överraskad och imponerad av den fina eftermiddagen mina vänner hade ordnat. Kan inte sluta gå och kika på den tjusiga blöjtårtan och alla fina presenter till lilltjejen. Sedan att alla skrev några rader i den grå boken (se bild nedan), utöver att gissa datum, längd och vikt på bebis har gjort mig lite extra blödig här. Dessa hormoner alltså!


Förutom att plocka med allt fint så har vi varit till familjerätten idag för att skriva på faderskapsintyg. Kan ju vara kul för lilla fröken Ofödd Nilsson att ha en pappa också. Skulle det vara så att det händer mig något under förlossningen så blir visst bebisen föräldralös om man inte gjort detta i förväg (vilket man alltså inte behöver om man inte vill). Dessutom underlättar det för vissa ärenden till försäkringskassan, och det är ju aldrig fel. 

Nu tänkte jag slå mig ned i fåtöljen och mumsa farligt goda cakepops och läsa en bok om förlossningssmärta och rädsla. Jag har annars två projekt denna vecka och det är organisera vår hallbyrå och att rensa, snygga till och preppa för skötbädden i tvättstugan. Det sista lockar lite mer, särskilt nu när jag har en hel blöjtårta som står och ser fin ut. Väntar nog dock in i det sista med att öppna den och förstöra det fina... 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress