Besiktning av kulan

Idag hade vi tid hos barnmorskan igen för den vanliga kollen. Numera slipper jag dock kissprov och stick i fingret (thank god!) eftersom mina värden sett så bra ut genom hela graviditeten. Jag knaprar fortfarande i mig järntabletter och gravidvitaminer, så det är bara att fortsätta med det tiden ut. Ett vanligt besök hos barnmorskan består därför nu "bara" av att kolla blodtryck, mäta SF-mått för att se så att bebisen växer som den ska och följer kurvan och att lyssna på hjärtat. Idag fick jag även hoppa upp på vågen igen och nu när vi landat på 70 stadiga kilon så känner jag att vi kan stanna där. Totalt +16 kg sedan inskrivningen i augusti... Allt såg bra ut och nu håller vi tummarna att det var sista gången vi gick dit. Nästa tid är om en vecka och då blir det planering av eventuell igångsättning om inget hänt innan dess. Snälla låt oss slippa det!

Kulan från start to finish. Vecka 19, 23, 27, 31, 35, 39. Det har hänt en del och jag kan inte låta bli att småle för mig själv när jag tänker på hur stor jag kände mig på den där första bilden. Om jag bara vetat!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress