100% hallonblad

Vi har en solig fredag här och fredagskänslan är på topp, trots att det inte är något jobb i veckorna för mig numera. Lite vårfeeling nästan, och vem blir inte glad då? Vi sa det när vi var ute på en liten promenad på mannens lunchrast att gud så härligt med soliga vårpromenader med barnvagnen sedan. Jag längtar och hoppas att vår bebis gillar att åka vagn, för jag planerar att promenera många mil med Buffalon. 


Ett besök hos barnmorskan har också hunnits med idag, och allt såg bra ut även denna gång. Det var en snabbkoll bara, med blodtryck, SF-mått, positionskoll och lyssna på lillans hjärta. Hon blir helgalen av klämmandet varje gång och fäktar vilt omkring sig i timmar efteråt. Lättirriterad som sin mor kanske?😉 Det verkar vara bara bra därinne i alla fall och nu ska vi inte till barnmorskan igen förrän om 1.5 vecka, om bebisen känner för att stanna så länge dvs.

Såhär i vecka 39 har jag förresten också trappat upp drickandet av hallonbladste. Förpackningen med tepåsar innehållande 50% hallonblad från Clipper höll på att ta slut, så jag beställde hem the real deal. 100g ekologiska hallonblad, 100%. Det ser mindre gott ut och helt ärligt så är jag ganska less nu efter så många som 4 koppar av detta om dagen. Återigen handlar hallonbladen inte alls om att dra igång en förlossning utan om att genom att utsöndra särskilda hormoner förbereda livmodern inför förlossningen och förhoppningsvis bidra till mindre blödning under och efter. Sant eller skrock, jag vet inte. Jag gillar ju te och tycker det smakar helt ok, så om inte annat så lär knappast vitaminerna som hallonbladen innehåller skada. Värt ett försök i alla fall.  

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress