Pasta på hemmaplan
Ni vet den där önskedrömmen där någon bara kommer hem och tar över ens kök? Lyxen att bara slippa allt vad matlagning och disk heter. Japp, det kan hända. I alla fall så gjorde det det här hos oss ikväll. Min lillebror med fästmö kom hit, med kylväska innehållandes alla ingredienser och pastamaskinen i högsta hugg. En stund senare hade vi en middag bestående av laxravioli, made from scratch. Jag blev lite kär i den där pastamaskinen faktiskt, kanske i någon avlägsen framtid att jag känner att jag har den tiden och energin som pastadegen kräver och slår till på en. Stor skillnad på hemgjord och köpt pasta. De spelar inte ens i samma liga.
Pastamaskinen de köpt kommer från Jamie Olivers serie med kökstillbehör. Väldigt bra produkter för övrigt. Vi har bl.a. kastruller och stekpannor därifrån och de är helt fantastiska.

(null)
christinsshopping.blogg.se

Mums så gott! Man borde köpa sig en pastamaskin!

Svar: Verkligen! En hel del pyssel dock, men gillar man matlagning så tror jag absolut att det är värt!
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress