2017 - årets höjdpunkter
Sista dagen på år 2017 är här. Det har varit ett omtumlande år, på ett bra sätt. Bästa i mitt liv, men det är väl ganska självklart kanske. Jag hoppar över det här med årsresumé i år, men tänkte ändå sammanfatta året med en liten lista över mina  höjdpunkter. En del är uppenbara, andra kanske inte lika mycket.

ÅRETS FEELGOOD
Jag började ju året som höggravid, och även om väntan var lång så var det en underbar tid. Jag älskade att vara gravid och mådde som en prinsessa, från start (nästan) till mål. När jag tänker tillbaka så mådde jag bättre än vanligt. Det är inte alla som har den lyxen, så jag är tacksam.
(null)

ÅRETS HÖJDPUNKT
Hur härlig graviditeten än var så var det självklart ännu härligare när vår Selma äntligen valde att äntra världen. Fint folk kommer sent, och så även hon. Tänk vad kär jag är i den lilla människan, det hade jag aldrig kunnat föreställa mig i förväg.
(null)

ÅRETS SKRÄCK
Ja, vem hade inte chockats av att svimma i en rullstol med sin ca 6 timmar gamla bebis i famnen och vakna upp utan henne och med en storm av barnmorskor och sjuksköterskor runt sig. Det ögonblicket önskar jag ingen.

ÅRETS GRÅTATTACK
Något annat som jag inte ens önskar min värsta fiende är svinkoppor på sin 2,5 veckor gamla bebis. Så mycket som jag grät den veckan har jag nog inte gråtit sammanlagt under mitt liv. Tips på behandling vid svinkoppor? Ring mig, jag är numera expert.
(null)

ÅRETS UTFLYKT
Det har ekat tomt på resefronten under året, av förklarliga själ. En del mysiga utflykter har det dock blivit och i topp hamnar dagen ute på Fjäderholmarna tillsammans med min lillebror och hans sambo. Så himla mysig dag, med fantastiskt väder och god mat. Dit åker vi igen 2018!
(null)

ÅRETS INVESTERING I MIG SJÄLV
Ett beslut jag inte ångrar när det gäller mig själv och min återhämtning efter graviditeten är att jag tog proffshjälp. Jag älskar att träna och springa, men jag hade aldrig förlåtit mig själv om jag på något sätt skadat min kropp genom att träna för tidigt eller på fel sätt. Rekommenderar alla nyblivna mammor att om möjligt söka upp en mammaträningsgrupp med kompetent personal som har koll på mammakroppen. Dessutom är det en rolig aktivitet tillsammans med sin bebis och andra mammor med barn.
(null)

ÅRETS PINA
Min svanskota har bråkat med mig ända sedan förlossningen, och det visade sig att det trots allt inte var en fraktur. Tack gode gud för det, och låt hoppas att den självläker snart. Fruktansvärt irriterande att ha ont under så pass lång tid.
(null)

ÅRETS BEDRIFT
Det var inte första, och absolut inte sista gången jag sprang Tjejmilen. Däremot är årets bedrift den jag är mest stolt över, mindre än 6 månader efter att ha fött barn. Extra härlig känsla att mötas av en glad dotter efter målgång dessutom.
(null)     
ÅRETS UPPLEVELSE
Äntligen fick jag utnyttja min 25-årspresent och mötet med Kolmårdens delfiner blev verklighet. Wow, vilken upplevelse. Jag skulle göra om det hundra gånger om jag kunde. En helt perfekt dag som jag kommer att leva länge på.
(null) 
ÅRETS BILD
Jag har nog aldrig fotat så mycket som jag gjort det här året. Känns fint att avsluta året med att uppgradera till en iPhone X så att jag kan fortsätta knäppa bilder på lilla prinsessan (för ja, 99% av min kamerarulle består av bilder på henne). Min absoluta favorit är dock inte tagen av mig, utan av Richard som ställde upp på en höstfotografering.
(null)

Med det vill jag säga tack 2017! Du är och kommer alltid att vara ett år att minnas!❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress