Som julafton på en vanlig tisdag

Denna tisdag har varit lite som julafton för både mig och Selma. För Selmas del eftersom hon fick fina presenter av eftermiddagens fikagäst, och för min del för att en ny termin av mammaträning á la CRfitness drog igång. Tänk att man kan sakna något efter bara en veckas uppehåll. Jag velade faktiskt fram och tillbaka in i det sista igår när det gällde om jag skulle anmäla mig eller inte, men till slut blev det så. Gymmet funkar oftast bra med bebis och jag funderar skarpt på att skaffa den där löparvagnen fortfarande, men träning utomhus där bebis kan vara med är så bra så jag ville bara inte missa. Det är så enkelt när hon kan ligga i vagnen och greja med saker, och blir det tråkigt kan man köra ett varv bara. All träning är ju bra träning. Väldigt roligt att träna ihop med en massa andra mammor också. Dessutom gillar jag att ha rutiner eller saker inbokade. Får krupp av att bara gå hemma. En dag eller två går bra och jag älskar såklart att hänga med min mini, men lite vuxet sällskap då och då är nog rätt nödvändigt om jag inte ska bli galen... Kommer på mig med att nynna "Var bor du lilla råtta? I en hatt! Vad gör du klockan 8? Jagar katt!" och så vidare för mig själv ibland. Selmas favorit nummer ett för tillfället, haha!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress