Mama fitness

Jag och Selma har blivit riktiga bussåkare den här veckan. Ska man träna på stan så är det sjukt smidigt. I ärlighetens namn så är det ett projekt att packa i och ur barn och vagn och allt, så att bara hoppa på bussen och åka är en hit.


På dagens agenda stod Mama fitness, en gruppträningsklass som startade på Actic Munktell i förra veckan och som är anpassad för gravida och nyblivna mammor. Jämfört med mammaträningen jag kört utomhus på tisdagar hela sommaren så var det här passet väldigt lätt, men bra. Mycket fokus på aktivering och det passar mig eftersom jag känner att jag tappat den biten lite på senaste tiden. Självklart tänker jag på det när jag tränar, men det skadar inte att bli påmind. Jag gillade också att det fanns tyngre alternativ på en del övningar och att man höll sig på samma plats så att bebis kunde ligga bredvid på en egen matta. Överlag så är det så himla bra med träning där bebisen kan vara med, svårt att få ihop vardagspusslet annars. Jag är fortfarande väldigt inne på att skaffa mig en löparvagn så att Selma och jag kan jogga på dagtid när J jobbar. Vilket lifehack när man är mammaledig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress