Restaurangbesök med bebis

Ikväll (läs sen eftermiddag) tog vi med Selma på hennes första restaurangbesök. Det blev mitt tredje besök på Pinchos och det var lika lyckat som alltid, och så himla skönt att komma dit tidigt så att det var lugnt. En och annan barnfamilj var på plats, men vi fick ett bord lite för oss själva och med bra plats för barnvagnen. Tro det eller ej, men Selmisen sover faktiskt bättre i babyskyddet än i vagnens liggdel, antagligen gillar hon att halvsitta och ha det lite mer tajt omkring sig än vagnen där hon har mycket plats, så idag var vi extra nöjda med att ha adaptrarna för att klicka på babyskyddet på vagnens chassi. Världens bästa grej när man åkt bil och inte vill krångla med att lyfta över en sovandes bebis och garanterat väcka! 

Hur som helst, Selma sov sig igenom hela restaurangbesöket, så vi fick äta i lugn och ro. Hon knorrade till ibland, men det var inte mer än att det gjorde susen att gunga vagnen lite. Tiptop! Vi som planerat för att behöva turas om att hålla henne medan vi åt, och dessutom valde just Pinchos delvis för att det går supersnabbt att betala i appen om man nu skulle behöva packa ihop och fly med en tvärarg bebis. Nemas problemas, tack för det Selmis!

Maten var såklart god som alltid. Jag vågade mig på lite nya rätter, så förutom planksteken som jag ätit tidigare blev det även quesadillas, minipizza och dumplings. En salig blandning, men man äter ju en i taget så då blir det inte så konstigt som det låter. Och allvarligt talat nu, den alkoholfria sodapop-drinken är to die for! Skulle jag välja en dryck att dricka resten av mitt liv så blir det den. Ungefär så god är den...😉

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress