I brist på påskfirande

Hoppas att ni haft en skön påsk?!


I min familj har vi aldrig riktigt firat påsk, förutom med påskägg och den tillhörande jakten på dessa ute i trädgården när man var liten. Ingen påskmat här med andra ord. För himla skönt med lite ledigt för sambons del dock, så vi har kunnat haft lite extra familjehäng dessa dagar. Fix hemma, fikagäster, restaurangbesök och annat kul har vi hunnit med. Igår var vi dessutom hos mina föräldrar på middag, och nu sitter jag här i soffan med en kopp kaffe och en skål Lindor-ägg från Lindt som mamma smög med mig hem. Godaste chokladen jag vet, och det bästa är att det räcker med en eller ett par för att man ska bli nöjd. "Fingodis" är bra på det sättet. I det här fallet tänkte jag i och för sig försöka äta upp innehållet i skålen under kvällen eftersom jag tänkte börja på ny kula imorgon. Det har blivit lite mycket fika på sista tiden... Haha! Dags för ett nytt försök att vänja bort det i veckorna. Svårt när man inte tränar tycker jag. Träningen ger liksom pepp på den fronten, känns liksom inget vidare att mumsa muffins innan ett träningspass. Då vill man hellre ha ett nyttigare alternativ. 14 dagar tills mitt gymkort börjar gälla!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress