5 veckor

Idag blir Selma 5 veckor gammal. Det är verkligen inget skämt att tiden går fortare när man har barn, herregud... Ungen föddes ju nyss! Så himla roligt att se henne utvecklas för varje dag som går. Just nu är vi inne i en period då hon är konstant hungrig. Finns ingen botten, särskilt kvällstid. Fördelen för oss är dock att när hon äter två täta mål innan läggdags så sover hon faktiskt i princip hela natten. Igår somnade hon för natten vid 00.30, vaknade för mat vid 7.30 och sov sedan vidare till strax efter 11. Varje gång jag vaknar måste jag kolla klockan och se om hon andas. Vi får väl njuta så länge det varar, för det där med sömn verkar kunna ändras i en handvändning. Så länge jag får tre sammanhängande timmar sömn åt gången så fungerar jag hyfsat ändå. Än har inte kaffetricket behövts, men den dagen kommer väl kan jag tänka mig.


Annars växer hon så det knakar och blir mer och mer med i matchen. Lampor är himla roligt att titta på, skratta åt och gärna småsnacka lite med. Det där leendet kan man leva länge på och det kommer allt oftare. Stora, lilla tjejen!❤


Maria

Våran dotter är född 20/3 och sover väldigt mycket dagtid, nästan hela dagarna känns det som! Hon är vaken en stund på fm och sen när hon äter (ca var 3 timme/helammar) på nätterna vaknar hon o o ofta och sover kanske 2,5 timme som mest i sträck sen kan det ta allt från 30 min till 2 timmar innan hon somnar om. Vi går upp när storebror vaknar ca 8 på morgonen. Hur mycket sover er dotter?

Svar: Skönt att det är fler som sover mycket! Tycker Selma sover jämt... Haha! På nätterna sover hon ibland 6 timmar i sträck, äter och somnar om. På dagarna somnar hon oftast när hon ätit och kan sova ett par timmar (helst i famnen, lägger man ner henne vaknar hon), därefter är hon vaken en stund innan det är dags att äta igen och så börjar det om. Så det är med andra ord inga långa vakna stunder! Jag läste någonstans att nyfödda sover ca 18 av 24 timmar, men ibland känns det inte ens som att hon är vaken de 6 timmarna per dygn🙈
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress