Låsbyte

Hej fredag! (snart hejdå fredag visserligen!)

Hoppas ni har haft en bra vecka hittills? Det har jag haft, och jag avslutade jobbveckan med tidig fredag. Bästa. Helgen känns på något sätt dubbelt så lång när man (nästan) får en hel dag extra.
Jag har ägnat den åt att handla, fixa lite hemma, träna och sedan avslutningsvis lagat och ätit tacos.

Under tiden har karln i huset pysslat med sitt. Som att byta lås på ytterdörren till exempel. Med tanke på vem jag bor med så är det väl egentligen konstigt att det hederliga ASSA-låset inte bytts ut till förmån för kodlås tidigare, men nu blev det alltså dags för det också. Jag får ta och återkomma med en utvärdering av det när jag hunnit testa det lite mer. Jag ser i alla fall fram emot att slippa krångla med nyckel i skosnöret de gånger jag går eller springer i kläder utan fickor, så där har vi en fördel.

Annars har vi också sällskap av Andrée ikväll, så grabbarna har burit soffor och hängt upp tv på väggen bland annat. Vårt allrum växer fram nu när badrummen börjar närma sig slutfixet. Himla skönt! En update på badrumsfronten kommer imorgon, håll ut.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress