Preggo på gymmet

Mina träningsvanor har ändrats ganska radikalt de senaste månaderna. Från 5-6 pass per vecka till någonstans runt 2-3 pass, en bra vecka. Löpningen är helt borta, vilket skär i mig lite. Det kändes inte bra helt enkelt och jag har svårt att göra det halvdant eller lugnt, så då fick det vara. Borta är även många roliga gruppträningspass, som favoriterna ATC och Tabata, eftersom de innehåller alldeles för mycket övningar som involverar mage eller hopp. Kvar har vi då styrketräning i gymmet, crosstrainer eller promenad på löpband, spinning som är en väldigt skonsam form av konditionsträning, samt Power (Actics skivstångsklass) där det bara är enstaka övningar jag behöver byta ut. Bättre än inget, men jag saknar verkligen långa löppass, intervallträning och sådana där makalöst kräkframkallande cirkelpass. En vacker dag...

Så länge gör jag så gott jag kan, och är överlycklig över att kunna göra lite åtminstone. Idag fick jag till ett litet benpass efter jobbet. Tjugo minuter promenad på löpbandet i lutning, följt av fem olika benövningar med 10x3 repetitioner på varje. Senare i veckan väntar både spinning och Power. Så himla skönt att vara på banan igen efter att ha varit förkyld hela förra veckan!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress