Kanelbullens dag

Åt ni några kanelbullar igår när det var kanelbullens dag?

Jag hade inte riktigt orken att baka själv, så jag knatade ner till stan och köpte på Amarant på min rast. Gissa om det doftade gott i mitt skåp på jobbet resten av dagen, trots att de låg dubbla påsar!? Kanelbulle och mjölk är svårslaget, tycker jag. Tre bullar? En till mig, en till Jimmy och en till lilltjejen i magen. Såklart! Har jag nämnt att det är en liten tjej därinne? Det var barnmorskans professionella "gissning" i alla fall. 100 % vågar de väl aldrig säga, men det var vad hon såg. Jag håller tummarna att det stämmer nu, för hon har nämligen redan fått sina första kläder. Jag är superglad för lilla tjejen i alla fall, även om jag var stensäker på att det var en lite pojke som bor i magen. Så mycket för min kvinnliga intuition, hehe.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress