Uppladdning

Såhär svettig, glad och trött är man efter att just ha avklarat sista gympasset inför halvmaran i helgen!

Nu är det nedräkning mina damer och herrar. Fyra dagar till Göteborgsvarvet på lördag och nitton dagar till Stockholm marathon. Jag känner mig inte alls redo för någon av dem, men jag får göra mitt bästa och jag försöker intala mig att så länge jag tar mig runt så är jag nöjd. Vilket självklart är en lögn för jag känner mig själv och jag vet mycket väl att jag kommer att bli grymt besviken om jag springer halvmaran långsammare än förra året. 

Sista dagarna inför loppet kommer att ägnas åt återhämtning, vila, vätskeladdning och kanske en och annan kolhydratbomb. En god pasta hade varit trevligt till exempel. När det gäller träningen så sprang jag Almenäs-intervallerna på löpband igår och idag har jag kört sista styrkepasset, som blev en mix av mitt ben/mage-program och mitt löpstyrke-program. Mycket bål och ben dvs. Imorgon tänkte jag kicka upp flåset och trampa ur benen lite med ett spinning-pass och sedan blir det vila onsdag, torsdag och fredag. Så ser planen ut.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress