Pollenchock

Hoppas ni har haft en bra valborg och första maj!

Vår helg har bestått av en vild jakt på fina möbler och vi har faktiskt hittat några guldkorn. Hejdå pengar. Nästa helg väntar Ikea.

Jag avslutade helgen med en löprunda och svisch sa det så hade jag sprungit åtta kilometer på 39 minuter och 10 sekunder. Vet inte när jag sprang så snabbt senast, så jag är nöjd. Vad jag är mindre nöjd med just nu är pollenhalterna. Träden börjar bli gröna och vips så komma hösnuva, nästäppa, rinnande och kliande ögon samt nysningar i mängder som ett härligt brev på posten. Underbar tid för oss pollenallergiker detta. Men det är kanske ett världsligt problem. Ska boosta med nässpray och ögondroppar här, och hoppa i säng. Tänk att man alltid är lika taggad när det ligger en kort arbetsvecka och väntar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress