Uppladdning
Imorgon är det återigen dags för Vasaloppet, och ni som hängt med här ett tag vet exakt vad jag gjorde under tiden loppet pågick förra året. Den årliga Vasaloppsspinningen på Actic City. Cyklarna släpas ut i gymmet och bakom ryggen på instruktören visas Vasaloppet på projektorduk. Starten går tillsammans med skidåkarna klockan åtta och vi spinner helt enkelt tills vinnaren korsar mållinjen. Rätt så exakt fyra timmar blev det förra året, om jag inte minns fel. Galet roligt. Galet jobbigt. Jag var snabb att anmäla mig till årets happening och jag är taggad till tänderna.
 
Hur jag laddar? Jag har tagit det lugnare än lugnast både fredag och lördag för att vila upp mig, druckit mycket vatten hela dagen idag samt ätit en middag bestående av pasta för kolhydraternas skull. En carbonara sitter aldrig fel. Nu inväntar vi nya Beck här i soffan och det ska ätas choklad i obscena mängder. Är det någon gång det behövs energi så är det väl nu. Wish me luck!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress