Köksö och nya matmöbler


Här kommer en liten tjuvkik på köket i huset. Jag gillar de grå nyanserna, bänkytan som är enorm, men framförallt köksön med den lite annorlunda köksfläkten. Köksö är något jag alltid tyckt om och känt att jag skulle vilja ha i ett framtida hus, så jag är mer än nöjd med den där. Jag klickade hem barstolarna som var med i föregående kollage igårkväll och jag tror att de kommer passa utmärkt vid ön. Tänk att sitta där och äta frukost eller ta ett glas vin medan maten lagas. Lovely!

Fast det jag egentligen skulle visa var våra nya köksmöbler. Vi har saknat matsalsbord lite i lägenheten, så nu när vi har plats så slog vi till på ett stort bord med många stolar. Bordet är från Ikea och heter Bjursta och stolarna är från Chili. Vi kör en iläggsskiva i bordet, dels för att det ska se lite maffigare ut men också för att med god marginal få in stolarna på kortsidorna, och så finns en extra skiva ifall vi skulle bli fler än åtta på middag någon gång.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress