Bubbies


Testat Bubbies? Som den sanna glassälskare jag är så kunde jag inte motstå att köpa hem ett gäng när jag hittade dem på Ica Maxi här i stan. Det fanns minst tjugo olika färger som då är olika smaker, så det var bara att välja och vraka. Jag tog några olika, men har än så länge bara smakat dessa tre som är mint, jordgubb och hallon med vit choklad. 

Förresten, Bubbies är alltså glass som ser ut som små kakor, för den som aldrig sett dem tidigare. Gräddglass omgiven av sötad rispasta (kallad mochi). Svårt att säga vad jag tycker om dem dock. Det kan vara att jag väntade lite för länge innan jag åt dem (dvs tog god tid på mig att slita fram systemkameran för att fota dem i tusen olika vinklar.…), men jag upplevde att rispastan blev lite slemmig. Tänk fryst marsipan som tinat. Jag får ge de två sista Bubbiesarna som ligger och väntar i frysen en chans och se om de faller mig bättre i smaken direkt från frysen!
Bubbies Norden

Hej! Vi hittade precis ditt inlägg om Bubbies. Vad roligt att du provat dem - hoppas att de kommer falla dig i smaken även fortsättningsvis. Ett tips är att låta glassen tina tills den blir klämbar, då kommer smakerna fram som bäst även i mochin runt om, men om den tinar lite för länge blir konsistensen lite annorlunda.. :-) Ibland kan Mochi vara lite av en vanesak :-)
Allra bästa hälsningar!
@Bubbies Norden

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress