Att springa utomhus

Löpning + Yoga var vad det stod på dagens datum i mitt träningsschema. Planen ändrades radikalt när Actic skickade ut ett mejl om att Yogan ersätts av 45 minuter Core (pga sjukdom) igårkväll. Core gillar jag ju, så jag bestämde mig för att gå ändå. Det var bara det att Actics core-pass normalt sett är 25 minuter långa, vilket innebar att detta pass blev som två vanliga. Puh! Stackars mage.

Väl hemma letade jag fram min winter running-outfit och gav mig ut på första rundan utomhus för i år. Vilken känsla! Jag visste inte ens att jag saknat det förrän jag tog de första löpstegen. Frisk luft och lätta steg. Något helt annat än löpbandet där jag ofta upplever att jag känner mig ganska tung och klumpig. Till och med regnet kändes uppfriskande. 
 
Nu ska jag njuta och ta det lugnt resten av dagen. Ikväll väntar middag på stan. Trevlig lördag på er!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress