20 km
+
= 20 km !
Jag kände mig lite krasslig igår (läs bakis), så förväntningarna på dagens löppass var lika med noll. Jag knåpade ihop ett provisoriskt träningsschema häromdagen, för att lättare ha koll på att jag får in de pass jag behöver göra såhär med mindre än 5 månader kvar till marathon, och på dagens datum stod det 19 km löpning. Tänkte att jag kör väl på så länge jag orkar, och konstigt nog så är det alltid då som det går som allra bäst...
 
Eftersom maxtiden på löpbanden är 97 minuter (plus 2 minuter cool down) så fick jag dela upp passet i två delar, en på 16 km och en på 3 km, med 2 minuter gångpaus och vätskedepå däremellan. Inte så tokigt egentligen, svårt att dricka ordentligt under tiden man springer. Dock kändes det så fjuttigt att vara så nära 20 km att jag la i en högre växel och sprang en extra kilometer. Skulle ljuga om jag sa att mina ben inte var ömma just nu, men det var det värt.
 
Nästa mål blir halvmarathon/21 km om två veckor.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress