Träningskalendern

Ett av helgens köp blev en träningskalender. Det är precis vad det låter som, en kalender där man loggar sina träningspass. Jag fick tipset från Träningspodden och tyckte att det verkade vara min grej, i synnerhet nu när jag har den viktigaste delen i marathonträningen framför mig. Varför? För att enklare kunna planera träningen, se mina resultat och helt enkelt få koll på att jag verkligen gör de viktiga passen. Hur kul det än är med olika träningsformer, gruppträning osv så är det inte prio just nu. Jag behöver mina tre olika löpträningar i veckan, mitt benpass, löpstyrkan, rörlighetsträningen. Och självklart också vilan. Jag tror att det här kan vara räddningen för att ha koll på allt. Dessutom känns det roligt också, att planera kommande vecka på söndagskvällen och sedan få bocka av dem när de är avklarade.
 
På tal om träning så har jag långsamt och försiktigt börjat smyga igång igen efter sjukveckan. Hostan sitter kvar litegrann och orken är inte riktigt på topp, men rent allmänt känner jag mig okej. En powerwalk på 40 min igår blev startskottet, och idag blev det en promenad på rasten (30 min) och så en vända till gymmet där jag powerwalkade i backe på löpbandet i 30 min följt av Dynamic Flex (rörlighetsträning). Så himla skönt att få röra sig igen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress