Sjuk

Jag har väl egentligen känt hela veckan att något varit på gång, men inte riktigt velat erkänna det. Igår på eftermiddagen kom febervärken och framåt kvällen visade tempen 39.0 grader. Torsdagar är min öppningsdag på jobbet, så istället för att krångla med folk sent på kvällen så bestämde jag mig för att pallra mig upp och hoppas på att orka. Jag kände mig rätt pigg och fräsch ända tills jag klev in på förskolan och larmat av och då höll på att hosta ut mina lungor efter den korta promenaden. Läge att erkänna sig besegrad och gå hem så snart nästa personal dykt upp? Icke. Inte förrän folk i personalrummet på fikarasten praktiskt taget skickade hem mig så gav jag upp. Envis som en gammal get. Det var nog lika bra för jag höll på att tuppa av efter att ha gått till Ica och hem.

Så min dag har spenderats i sängen och soffan. Några timmar sömn mitt på dagen, nudelsoppa till lunch (flashbacks till studenttiden och sommarlovsluncher när jag var yngre!), hinkvis med vatten och förr avsnitt av tv-serier än jag vill räkna. 

Hoppas läget är bättre med er!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress