Powerwalk

Jag har bestämt mig för att 2016 ska bli ett powerwalk-år för mig. Jag ska verkligen försöka upptäcka charmen med promenader. Tyvärr är jag för rastlös och det går lite för långsamt för min smak. Varför gå när jag kan springa? Ungefär så tänker och känner jag. Absolut kan det vara skönt att gå och filosofera, andas frisk luft och lyssna på bra musik, men det gör jag ju när jag joggar eller springer också. I år ska jag ändå försöka. Jag tänker mig sköna powerwalks innan frukost på helger och vardagar då jag har sovmorgon, eller som aktivitet på vilodagar.
 
Den här veckan har jag faktiskt fått till två stycken, varav den ena blev en väldigt kall och blåsig sådan med lite snöstorm som grädde på moset. Dessutom har jag utnyttjat min rast (30 min) tisdag, onsdag och fredag till promenader runt i Lundby och gått till och från gymmet torsdag och fredag, så när jag tänker efter har jag faktiskt varit ute och gått varenda dag den här veckan. Totalt nästan 4,5 timmar. Grym vardagsmotion!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress