Ingefärsshot

En flaska rykande färsk ingefärsshot.
 
Såhär i februaritider, aka vabruari, väljer jag att återigen tipsa om denna ingefärsshot som är en riktig boost för immunförsvaret. en shot varje morgon gör susen. Jag har druckit den i snart ett halvår och tycker faktiskt att jag har klarat mig bättre mot sjukdomar än innan jag började. Fyra och en halv sjukdag på ett år (första året dessutom) som förskollärare är inte så illa.
 
Recept
Du behöver: 1 liter vatten, 200 g ingefära, 0,5 dl honung, 2 citroner.
 
Koka upp vattnet och tillsätt grovt riven ingefära. Låt småputtra på låg värme i 20 min. Sila och blanda i honungen. Låt svalna något och häll sedan i citronsaft. Häll upp drycken i en flaska och förvara i kylen.
Håller i ca 2 månader. 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress