Vecka 30

 

Idag är vi 75% färdigbakade och har 70 dagar kvar till BF! Tre fjärdedelar avklarade alltså. Jag fick frågan av en pojke på jobbet idag om inte bebisen vill komma ut. Inte riktigt än helst, hehe.

 
Vecka 30 har nått sitt slut och jag har faktiskt kommit mig för att ta influensavaccinet den hör veckan. Alla har väl sina åsikter angående det här med vaccin, men jag kände att eftersom det skyddar bebisen första tiden så varför inte? Gravida räknas som en riskgrupp och vaccinerar sig därför gratis, och det rekommenderas hos barnmorskan. Lika bra då, tänkte jag. 
 
Bebisen där inne är ca 36 cm lång och väger på ett ungefär 1.58 kg. Muskler, lungor och hjärna fortsätter utvecklas och skelettet hårdnar allt mer. Hon är för övrigt också sjövild idag. Det är antingen ett knä eller en armbåge som försöker pressa sig ut strax bredvid min stackars navel och jag är konstant kissnödig. Och nästäppt. Det sista kan i och för sig även bero på att jag lyckats dra på mig en lättare förkylning såhär med endast två arbetsdagar kvar att jobba. Just typiskt.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress