Lata dagar

Jag börjar så smått vänja mig vid det här med att vara hemma. Det är inte så tokigt faktiskt! Hoppas det känns lika bra nästnästa vecka när mannen är tillbaka på jobbet och inte hemma och håller mig sällskap... Än så länge är det ju bara semester och komptid jag plockar ut, men från och med lördag börjar graviditetspenningen gälla så då är jag hemmafru på heltid. Tips på sysselsättningar mottages gärna?! Jag ska ta tag i läsningen har jag tänkt, den har hamnat lite på is under hösten så jag har lite bra böcker på lager som jag vill läsa. Även ett par gravid/bebis-böcker som jag fått låna. Det är till och med så pass att jag funderar på att återuppliva mitt bibliotekskort igen för att kunna låna hem lite mammaböcker att roa mig med. Eller man kanske inte har lånekort nuförtiden? Jag får gå dit och kolla upp saken helt enkelt. 


Plöja tv-serier är ju också ett hett alternativ för lata dagar. Annars tänkte jag nog promenera en del och hänga lite på gymmet, så länge jag orkar och känner att det fungerar. Städa hemmet, fylla frysen och boa inför bebis också såklart. Dessutom har jag turen att min mamma har ett sådant jobb där hon är ledig mitt i veckan ibland, och att jag har flera vänner som också kommer att vara hemma med bebisar samtidigt. Man kan nästan tro att det var planerat så. Guld värt att ha fina människor att umgås med. Barnvagnspromenader, fika eller lunch på stan. Jag längtar! 

Från dagens lunch på Wayne's med Sofie och Ellinor.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress