Vänskapsknuten

Ett av lördagens städ-projekt blev att putsa fina Vänskapsknuten från Svenskt Tenn. Jag blir lika fascinerad över hur vacker den är varje gång jag putsat den. Valet att köpa den i silver känns fortfarande helt rätt, jag tycker att den har den där fina glansen som den inte riktigt får i mässing, men det är ju en smaksak. Vad jag inte gillar är själva putsningen. Herregud. Vad. Jobbigt. Det. Är. Jag tror att jag utan att överdriva höll på i en och en halv timme. Svettigare än det värsta träningspasset. Hela tiden hittar man nya små fläckar att gno på och de tar verkligen aldrig slut. Men vad bra det blev till slut! Så himla nöjd.

Note to self: Vänta inte så förbaskat länge innan nästa putsning, så kanske du slipper den pärsen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress