Outdoor running

Löpningens enda genväg stavas intervaller. Tyvärr är det inte jättekul att köra själv kan jag tycka. Det är lätt att man vilar en aning för länge eller kanske inte tar ut sig riktigt maximalt, så därför är jag ett stort fan av intervaller i gruppträningsform. Man (läs jag) blir lite extra peppad och sporrad av de andra deltagarna och ger det där lilla extra för att inte hamna på efterkälken. Förra året sprang jag ju en hel del med B.A.B.Y Runners team och jag tycker verkligen att det är grymt roligt. Tänkte haka på igen nu framåt våren när det faktiskt är ljust om kvällarna och inte så kallt att man riskerar att skada sig.
 
Den här veckan valde jag dock att testa Actics nya löpklass, Outdoor Running. Det finns två klasser i veckan, en med fokus på korta intervaller och en med långa. Idag var det långa intervaller på strömsholmen som gällde. Jogg och stretch som uppvärmning, därefter intervaller uppdelade i två block med tre intervaller i varje där både distansen och vilan emellan ökades successivt för varje intervall. Passet avslutades med stretch och jogg tillbaka till gymmet. Sjukt jobbigt, men det är då det tar.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress