Milen

Det senaste året har mitt fokus i löpningen legat så mycket på långdistans att jag totalt tappat det när det gäller snabbhet. Trist, men det är svårt att träna så totalt olika distanser samtidigt. Därför känns det alltid lika bra när jag får till ett kort men skapligt snabbt pass. Och här vill jag passa på att be om ursäkt för att jag kallar milen för "kort". En mil är självklart inte kort, men såhär mitt i halvmarathon/marathon-träning så är det faktiskt en, i sammanhanget, kort runda för mig. I ärlighetens namn så saknar jag den gamla goda tiden då en mil var ett långpass litegrann.

Hur som helst, två veckor i rad nu så har jag gett mig på milen med start i Kronskogen och avslut i Lundby. Skön runda med både terräng och asfalt, backar och plana stråk. Snitt-tempo på 5.07 min/km landade jag på den här veckan, mot 5.10 min/km förra veckan. Att tävla mot sig själv kan ju vara det bästa.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress