Formsvacka

Jag har haft en redig dipp i marathon-träningen efter min halsfluss. Dipp är kanske milt uttryckt, jag har funderat allvarligt på att strunta i det helt och hållet faktiskt. I måndags passerade gränsen på två månader till lopp och planen var att formtoppa nu i april, för att sedan taktiskt dra ner på träningen successivt i maj. Problemet är att jag inte riktigt känner att jag har en form att toppa. Sjukveckorna stal mycket värdefull tid, och de få pass jag fick till i förra veckan kändes rent ut sagt skit. Blytunga ben, snuva, uselt flås och illamående även på korta distanser. Usch!

Men så hände det. Jag lyssnade på ett avsnitt av Träningspodden med Jessica och Lofsan, med tema dålig dagsform, och där och då när jag faktiskt hörde en superkvinna som Lovisa Sandström prata om dåliga träningspass, dålig motivation, ursäkter och helt enkelt dålig dagsform så kände jag att det kanske inte är så farligt med några dåliga pass. Jag ger det en chans till. 4 sköna och kravlösa kilometer igår och 12 lätta kilometer idag. Så himla nice. Nu är det in i kaklet som gäller, jag måste hitta formen snabbt. Varje pass måste planeras, genomföras och framförallt ha ett syfte. Syftet att ta mig igenom 42 kilometer asfalt levande. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress