Frukostshot

Jag fick den här jättefina kokboken av Ronja och Amanda när jag tog examen. Det gröna skafferiet heter den och innehåller en massa spännande recept. Häromdagen hittade jag till exempel ett recept på en frukostshot som ska vara en riktig boost för immunförsvaret. Perfekt i förkylningstider när varenda unge på jobbet hostar och snorar. En shot på morgonen och en shot på kvällen hoppas jag ska kunna rädda mig från bacillerna. Hoppas, hoppas!

Man kokar 200 gram riven ingefära med 1 liter vatten och tillsätter därefter 1/2 dl honung. Låt svalna till rumstemperatur och tillsätt saften från 2 citroner. Häll i en flaska med lock och förvara i kylen (håller i minst 1 månad).
emmis

oh, borde kanske testa göra de =)

Svar: Det tycker jag!👍🏻
None None

Anonym

Det måste jag testa! /Madde

Svar: Ja, gör det! Ska vara riktigt bra för immunförsvaret!
None None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress